Jestem Fair w Social Media!

Czy mogę powołać fanpage z Souvre w nazwie? Czy mogę opublikować ofertę sprzedażową na Facebooku? W tym wpisie znajdziesz odpowiedzi.

W ostatnim czasie społeczność Souvre jeszcze prężniej niż do tej pory promuje swój biznes w mediach społecznościowych. Spora grupa Partnerów powołała nowe profile promujące ich autorskie projekty. Na ile mogą utożsamiać się z Souvre? Wyczerpującą odpowiedź znajdziesz w tym poście!

Zacznijmy od tematu logo Souvre, aby zaznaczyć, że Partnerzy ani Odbiorcy produktów nie mogą posługiwać się nim bez zgody firmy. Twórczy i indywidualny charakter logotypu Souvre sprawia, że jest ono utworem.

Utworem w rozumieniu prawa autorskiego jest

“każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia”

art. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych

W praktyce oznacza to, że Partnerzy i Odbiorcy nie mogą ustawiać go jako avatary na swoich profilach w mediach społecznościowych ani wykorzystywać w postach czy na cover photo. Ta sama zasada dotyczy nagrywania  i  udostępniania  filmów,  w których bezprawnie został wykorzystany znak towarowy Souvre,  bez wcześniejszej akceptacji przez firmę. Analogicznie, niniejsza reguła tyczy się materiałów drukowanych: ulotek, roll upów, ścianek, plakatów, które nie zostały zamówione w sklepie Souvre.

Najważniejsze zasady spisane zostały w Kodeksie Etyki Souvre, który akceptuje każdy Partner Souvre. 5-stronnicowy dokument dostępny jest w zakładce Materiały biznesowe w Strefie Partnera. Zalecamy lekturę kodeksy zawsze wtedy, gdy pojawią się jakiekolwiek wątpliwości dotyczące promocji biznesu, rekrutacji nowych osób lub sprzedaży produktów. Kodeks zabrania publikacji ofert sprzedaży na portalach typu Allegro, OLX, Vinted czy Marketplace. Sprzedaż we własnych sklepach internetowych również jest zabroniona i grozi blokadą konta Souvre.

W marketingu społecznościowym nie ma drogi na skróty. Oznacza to, że rekrutacja nowych osób wymaga przeprowadzenia prezentacji i udzielenia wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie pytania nowej osoby w myśl zapisu:

(…) do zakazanych praktyk należy publikowanie ogłoszeń z ofertami pracy w organizacji używając Znaku towarowego Souvre na jakichkolwiek portalach społecznościowych, ogłoszeniowych, a w szczególności na portalach związanych z pośrednictwem pracy i rekrutacją pracowników

Kodeks Etyki Souvre

Poniższa grafika prezentuje dobre i złe praktyki promowania własnego biznesu pod skrzydłami Souvre:

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt mailowy: pr@souvre.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.