Chcesz wykorzystać potencjał social media w 100%? Mamy dla Ciebie kilka porad!
Poznaj 3 filary, które pomogą Ci rozwinąć instagramowy profil. Pamiętaj, że zakładając go, warto wybrać opcję konta biznesowego, z uwagi na dostęp do statystyk i możliwość korzystania z dowolnie targetowanych reklam.
RELACJE 🤝
Media społecznościowe to miejsce na dialog z Twoją społecznością. Na początku zapomnij o biznesie i zadbaj o prawdziwe relacje. W jaki sposób? Odpowiadaj na każdą wiadomość prywatną i komentarz pod postem. Aby pojawiało się ich coraz więcej, pamiętaj o pytaniu, którym powinien kończyć się każdy wpis. Mowa o call to action.
BRANDING 💡
W mediach społecznościowych duży nacisk kładziemy na personal branding. Prawidłowo przygotowane BIO składające się z zaledwie 150 znaków, to Twoja wizytówka, która komunikuje:
- Kim jesteś? 🗣
- Kogo zapraszasz do swojego biznesu? 🤝
- Jak można się z Tobą skontaktować (DM, mail, telefon)? 📲
Pewnie w tym momencie pojawi się pytanie: czy target zainteresowany produktami, które polecasz, to ta sama grupa, która jest zainteresowana możliwościami biznesowymi Souvre. Tak – odpowiadając na to pytanie w najkrótszy możliwy sposób. Dla osób, które doceniły właściwości produktu, opcja rozwoju własnego biznesu jest bonusem, z którego mogą skorzystać lub nie.
CONTENT (is the king) 👑
Jakie powinny być treści, które publikujesz? Przede wszystkim inspirujące, edukacyjne, ale i rozrywkowe. Spójrz na swój styl życia oraz pracę i wyłuskaj z nich najciekawsze elementy, które tworzą Twój wizerunek. Pokaż zalety produktu, który stosujesz, a już niedługo otrzymasz wiadomości w stylu:
– OMG, jak Ty to zrobiłaś, że Twoja skóra jest tak rozjaśniona?
DM
Dziel się opiniami odbiorców produktów, którzy kontaktują się z Tobą w DM. Twój Zespół jest aktywny w mediach społecznościowych? Repostuj najlepsze grafiki, dzieląc się wiedzą, efektami i opiniami. Bazę postów, które warto pokazać na swoim profilu znajdziesz na Instagramie @healthandbeauty_souvre. Pamiętaj, żeby oznaczyć konto firmowe Souvre – będzie nam niezmiernie miło.
Twoją tajną broń w komunikacji stanowi InstaStory. Przyjmij, że każdego dnia dodasz minimum 3 instagramowe relacje. Te najlepsze możesz dodać do wyróżnionych, nazywając je: o mnie, Q&A, FAQ, poradnik, efekty. Zależy Ci na wzmożonej aktywności Twoich followersów? Staraj się jak najczęściej pobudzać ich do interakcji, np. dodając w relacjach niedokończone zdania, np. Jestem wdzięczna za…
Jeszcze dzisiaj pobierz na swój telefon aplikacje: StoriesEdit, Unfold, Canva (szablony na InstaStory i posty), Hyperlapse (nagrania w przyspieszonym tempie), Repost (udostępnianie zdjęć z innych profili). Za czasem odkryjesz potencjał tych narzędzi. Powodzenia!
PS Czy artykuł okazał się pomocny? Jeśli tak, podpowiedz nam w komentarzu, który kanał komunikacji powinniśmy omówić następnym razem: Facebook, YouTube, a może TikTok?
Świetny wpis! Chętnie poczytam na temat Facebooka i TikToka 🙂