Jak rozwinąć swój youtube’owy profil i wypromować swoją markę osobistą?
TECHNIKALIA ?
W Twoim mini studiu powinny znaleźć się: statyw, lampa, np. pierścieniowa LED i mikrofon krawatowy. Pomyśl, na jakim tle będziesz nagrywać i zaaranżuj je. Na początku możesz zacząć nagrywać smartfonem, a z czasem zainteresować w kamerę. Zastanów się, czy samodzielnie będziesz montować odcinki, czy zlecisz to specjaliście. Którąkolwiek opcję wybierzesz, postaw na profesjonalizm i dąż do perfekcji!
TEMATY NAGRAŃ ?
W pierwszym kroku stwórz harmonogram publikacji filmików na najbliższe tygodnie. W przypadku kanału, który promuje Twoją markę osobistą, postaw na tematy prezentujące Twoją codzienną pracę i jej efekty. Oto przykładowa sekwencja tematów, które warto poruszyć na kanale:
? Twoja historia – omów swoje DLACZEGO? – chodzi o wyjaśnienie, skąd w Twoim życiu wziął się pomysł na marketing społecznościowy, jakie były Twoje początki w biznesie; na końcu nagrania pamiętaj o call to action, np.
Ty też potrzebujesz zmiany w swoim życiu? Skomentuj ten filmik lub napisz do mnie!
YouTuber S’OUVRE
? Testimonial – kolejna opowiedziana przez Ciebie historia oparta na przykładach może dotyczyć wybranego produktu S’OUVRE – opowiedz, jak jego właściwości wpłynęły na Twoje samopoczucie; nie podawaj na tacy linka do strony S’OUVRE – ponownie zachęć do kontaktu, aby odpowiednio pokierować ścieżką zakupową nowego Odbiorcy lub Partnera S’OUVRE,
? Rozwój – Twoja społeczność będzie Ci kibicować, jeśli doskonalisz swoje umiejętności i czerpiesz z tego tytuły profity; kolejne filmiki poświęć szkoleniom S’OUVRE, w których wziąłeś udział, awansom osób z Twojego Zespołu lub autom z Floty S’OUVRE,
MINIATURKA I OPIS ?
Miniaturka to drzwi do Twojego video. YouTube analizuje preferencje użytkowników i na ich podstawie sugeruje nowe filmy, również Twoje. Od atrakcyjności Twojej miniaturki zależy odsetek klikalności w nagrania. Zadbaj o to, aby:
- wyrażały emocje i intrygowały,
- pozostawiały niedopowiedzenie, np. w formie rozmytych elementów,
- miały jaskrawe kolory, np. żółty lub czerwony.
W tytule i opisie filmiku zawrzyj słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować.
CZĘSTOTLIWOŚĆ PUBLIKACJI ⏰
Postaraj się publikować filmiki regularnie, np. co 2 tygodnie. Dobrze, jeśli każde nagranie będzie miało przynajmniej 10 min. – im dłuższy filmik, tym większe prawdopodobieństwo, że widzowie spędzą więcej czasu na Twoim kanale, co pozytywnie wpłynie na jego pozycjonowanie.
KOMENTARZE ?
Bądź aktywy na profilach osób działających w tej samej branży. Nie zapominaj o komentowaniu filmików publikowanych na kanale S’OUVRE Polska. Naprawdę sporo osób szuka promotorów, aby jak najszybciej dołączyć do grona S’OUVRE. Promuj swoje filmiki w mediach społecznościowych, na Facebooku, Instagramie (Swipe Up, link w BIO) czy LinkedIn.
STATYSTYKI ?
Analizuj dane dotyczące źródła wyświetleń filmików, miniatur, najpopularniejszych video czy demografii Twoich odbiorców. Sprawdź, co działa ? Dane są dostępne w zakładce Statystyki.