Który owoc ma najwięcej wit. C?🍋🌿

Śmiało można powiedzieć, że cytryna ma „dobry marketing”, bo kojarzy się nam z dużą zawartością witaminy C. Jakie inne owoce wyprzedzają ją w rankingu najcenniejszych źródeł kwasu askorbinowego?

W 100 gramach cytryny znajduje się ok. 60 mg witaminy C. Dzisiaj przyjrzymy się owocom, które zawierają jej nawet 50 razy więcej niż cytrusy. Poznaj faworytów Souvre, na których wsparcie możesz liczyć w okresie jesienno-zimowym!

Liderem wśród owoców, które mają najwięcej naturalnej witaminy C, są jagody goji. Musicie wiedzieć, że w 100 g tych owoców znajduje się ok. 2500 mg witaminy C, szczególnie cennej w okresie przeziębień. Nic dziwnego, że ten ekstrakt zajmuje jedno z pierwszych miejsc w tabeli składników na opakowaniu Souvre Vitamin C.

Poznaj moc superfood 🍋🌿

Na naszą uwagę zasługuje również pochodząca z lasów Amazonii jagoda acai – klasyfikowana do kategorii superfood. Jest Wam doskonale znana z suplementu diety iWee. W 100 g owocu znajduje się aż 1500 mg witaminy C! Jagody acai zawierają również aminokwasy i zdrowe kwasy tłuszczowe. Jej właściwości przyspieszają przemianę materii, a także chronią przed przedwczesnym starzeniem się organizmu. Witaminy i minerały zawarte w jagodach acai wspierają nasz system odpornościowy, tworząc niewidzialną tarczę chroniącą przed wirusami i bakteriami.

Na naszym podium znalazły się także owoce aceroli. Jej właściwości pomagają w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, również gdy organizm pracuje na wysokich obrotach, w okresie wzmożonego wysiłku fizycznego czy stresu. W 100-gramowej porcji owocu znajdziemy aż 1600 mg witaminy C. Na duże uznanie zasługuje polski owoc dzikiej róży. W 100 g tego owoców znajdziemy około 450 mg witaminy C. Nie dziwi nas fakt, że dzika róża jest wysoko ceniona przez zielarzy i farmaceutów, a także branżę kosmetyczną.

Rokitnik wzmocni Twoją odporność 🌿

Trwa sezon na rokitnik, który jest rośliną znaną ze swoich leczniczych właściwości. Znajdziecie go w suplemencie diety Souvre Immune Plus. Bogaty w substancje polifenolowe, szczególnie flawonoidy i kwasy fenolowe, rokitnik ma silne działanie antyoksydacyjne. W praktyce oznacza to, wzmocnienie ochrony antyoksydacyjnej organizmu i silniejsza ochrona przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Występujące w rokitniku bioaktywne substancje wykazują działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe. Nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w roślinie mają właściwości przeciwzapalne i immunostymulujące. Jest też świetnym źródłem naturalnej witaminy C (400 mg/ 100 g). W praktyce oznacza to aktywne wsparcie pracy układu odpornościowego i przyczynienie się do zmniejszenia ryzyka zachorowania na przeziębienie lub grypę w sezonie jesienno-zimowym.

Witamina C a synteza kolagenu 💚

Obecność witaminy C w suplementach diety dobrze wpływa na proces gojenia się skaleczeń, między innymi oparzeń, odmrożeń oraz innych trudno gojących się ran. Jej działanie polega na zwiększaniu poziomu hydroksyproliny, która korzystnie wpływa na syntezy kolagenu ustrojowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.