Niech się dzieję! – o wpływie diety na libido🍴👉👩‍❤️‍👨

Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy, ma ogromny wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie. Odpowiednia dieta odgrywa dużą rolę w zachowaniu dobrego samopoczucia i witalności. Dzięki niej mamy siłę do pokonywania codziennych wyzwań, bez odczuwania nadmiernego zmęczenia. Celem urozmaiconego odżywiania jest dostarczanie do organizmu nie tylko odpowiedniej ilości kalorii, ale i zapewnienie mu wszystkich niezbędnych witamin i minerałów.  

Nie jest tajemnicą, że właściwa dieta ma ogromny wpływ na poziom libido i zachowanie prawidłowych funkcji seksualnych. 

Dlaczego warto o to zadbać?  

Żyjemy w intensywnych czasach, większości z nas nie obcy jest stres i nieustanny pośpiech. Wydaje się nam, że żyjąc w ten sposób, nie mamy zbyt wielu możliwości poprawienia swojego samopoczucia.  

Czy jednak rzeczywiście tak jest?  

Niekoniecznie. Na przemęczenie, spadek formy i obniżone libido jest jeden, sprawdzony i  niezwykle skuteczny sposób. Jest nim stała zmiana sposobu odżywiania. Zdrowa dieta dostarcza nam nie tylko energii do działania i zachowania prawidłowej masy ciała. W szerszej perspektywie dba również o naczynia krwionośne, gospodarkę hormonalną oraz ogólną wydolność organizmu, która jest niezwykle ważna podczas miłosnych uniesień.  

Nie trzeba dodawać, że niektóre produkty spożywcze działają jak afrodyzjak… 

Na co zwrócić szczególną uwagę? ❤️

Chcąc czerpać z seksualnego życia pełnymi garściami, musimy zadbać o prawidłową masę ciała. Mówiąc o niej niekoniecznie mamy na myśli smukłe wysportowane ciało rodem z okładki sportowego czasopisma, ale przede wszystkim unikanie nadwagi i otyłości. Dlaczego? Otyłość to choroba, która wiąże się  z zaburzeniami hormonalnymi i nieprawidłowościami układu krążenia. Zaburzenia erekcji, niskie libido, brak akceptacji swojego ciała – to tylko niektóre towarzyszące otyłości aspekty, które mogą skutecznie popsuć jakość naszego życia seksualnego.  

Uważa się, że redukcja masy ciała już o 10 % skutkuje zwiększeniem sprawności seksualnej i poprawą jakości życia intymnego.  

Jak i co jeść, by cieszyć się z udanego życia seksualnego? 🐟

Przede wszystkim nie należy jeść zbyt dużo – nadwyżki energii dostarczane poprzez zjadanie zbyt obfitych posiłków prowadzą do rozwoju nadwagi i otyłości, o której wspominaliśmy wyżej.  

Negatywny  wpływ na jakość życia seksualnego mają potrawy ciężkostrawne – zaliczyć do nich bez wątpienia można wszystkie dania smażone na głębokim tłuszczu. Nikt nie myśli o amorach, bezpośrednio po zjedzeniu bardzo kalorycznego i tłustego obiadu. Posiłki takie nie tylko powodują uczucie senności i znużenia, ale stanowią duże wyzwanie dla układu pokarmowego, który nie jest przyzwyczajony do radzenia sobie z takimi wyzwaniami.  

Jeśli chcemy miło spędzić wieczór ze swoją drugą połówką, zaplanujmy odpowiednią kolację. Warto zadbać o dużą ilość zielonych warzyw, które dostarczą nam cennego kwasu foliowego – witaminy, która wpływa na sprawność narządów płciowych podczas stosunku. Zielenina jest również świetnym źródłem magnezu, który rozszerza naczynia krwionośne, zwiększając przepływ krwi w naczyniach krwionośnych. Co daje nam to w praktyce?  Większą wrażliwość na dotyk i zwiększenie pobudzenia seksualnego…  

Oprócz warzyw, warto zadbać o źródło pełnowartościowego białka w posiłku. Szczególnie polecamy tłuste ryby morskie – dlaczego? Na poziom satysfakcji kochanków prócz doznań erotycznych, wpływa również stężenie dopaminy – hormonu szczęścia, który bierze udział w powstawaniu podniecenia… Kwasy tłuszczowe omega-3 (EPA i DHA) zawarte w tłustych rybach morskich, zwiększają poziom dopaminy w mózgu, a im więcej dopaminy, tym większa przyjemność. To jednak nie wszystkie korzyści, które możemy czerpać z kwasów tłuszczowych omega-3 w kontekście życia seksualnego. Zdrowe tłuszcze zawarte w rybach chronią układ krwionośny przed chorobami.  

Czy kieliszek czerwonego wina zaszkodzi? 🍷

Nie zaszkodzi, pod warunkiem, że kolację faktycznie zwieńczymy jednym (a nie czterema) kieliszkami wina. Nie od dziś wiadomo, że wino i namiętność stanowią bardzo zgrany duet. Warto jednak pamiętać o tym, że urozmaicenie życia seksualnego i czerpanych z niego doznań, nie jest proporcjonalne do ilości wypijanego przez nas alkoholu, a wręcz przeciwnie. Trzeba liczyć się z tym, że jeśli wypijemy zbyt dużo wina (lub innego alkoholu) przed miłosnymi uniesieniami, najprawdopodobniej nie staniemy na wysokości zadania. Dlaczego? Pogorszy się nasza koncentracja, zmniejszymy koordynację wzrokową, a nasze ruchy nie będą płynne i zmysłowe. 

Warto zapamiętać, jedną dietetyczną wskazówkę:  

CO DOBRE DLA NASZEGO UKŁADU KRĄŻENIA, DOBRE JEST DLA NASZEGO ŻYCIA SEKSUALNEGO! ❤️

Urozmaicona dieta jest bardzo ważna, ale by cieszyć się z życia seksualnego warto pamiętać o innych aspektach stylu życia. Nie wolno zapominać nam o odpowiedniej ilości aktywności fizycznej, regeneracji i redukcji poziomu stresu. Warto dbać o siebie w sposób kompleksowy, a uzupełnieniem tego może być przemyślana i świadoma suplementacja diety.  

Nasi specjaliści polecają korzystanie z najwyższej jakości suplementów diety Souvre, a szczególnie z Magnesium Plus – zawierający magnez skutecznie zmniejszający uczucie zmęczenia i znużenia oraz cynk który przyczynia się do utrzymania prawidłowej płodności i możliwości seksualnych mężczyzn. Innym suplementem, który warto mieć w zanadrzu jest Vitie Shot – zawierający cały szereg witamin z grupy B, które wspomagają zachowanie prawidłowych funkcji psychologicznych. Zawarty w Vitie Shot ekstrakt z liści Damiana – znany jest ze swoich właściwości afrodyzyjnych i poprawiających nastrój… 

Czego chcieć więcej?  🍆🍑

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.