S’OUVRE Telling – krótka historia podcastów, której jesteśmy częścią

Audycje radiowe niezaprzeczalnie przeżywają swój renesans, choć dzisiaj nazywamy je inaczej, bo podcastami. Skąd się wziął się ich fenomen i dlaczego warto ich słuchać, a w szczególności naszego podcastu „S’OUVRE Telling”?

Zanim jednak zagłębimy się w świecie programów radiowych XXI wieku, zacznijmy od odpowiedzi na pytanie czym jest tak naprawdę podcast?

Najbardziej powszechną etymologią słowa podcast jest ta, która opisuje go zlepek dwóch słów – broadcast (eng. transmisja) oraz IPod, czyli nazwa własna urządzenia firmy Apple, które pojawiło się w sprzedaży w roku 2001. Wydaje się to dość zaskakujące, ponieważ podcasty stały się popularne zaledwie parę lat temu, a w rzeczywistości ich historia sięga początkowych lat nowego milenium.

To właśnie urządzenia firmy Steve’a Jobsa przeznaczone do słuchania muzyki okazały się miejscem ich narodzin, gdzie użytkownicy nie tylko mogli gromadzić swoje ulubione piosenki, ale również coś, czym do tej pory były audycje rozpowszechniane przede wszystkim w radiu. Cechą charakterystyczną tego medium było właśnie to, że nie liczyło się nic, tylko głos prowadzącego, bądź prowadzących daną audycję. Na dodatek nie była ona przerywana ani reklamami, ani muzyką, co z pewnością było i nadal pozostaje ogromną zaletą. Jednym z pierwszych osób, które rozpowszechniły słowo podcast był Ben Hammersley, którego artykuł pod tytułem „Słyszalna Rewolucja”, opublikowany na łamach dziennika The Guardian w roku 2004 dało życie temu słowu.

Reszta pozostaje historią, gdzie od tamtej pory rynek podcastów rozrósł się do niespodziewanych jeszcze 15 lat temu rozmiarów, gdzie w zasadzie każdy słucha bądź przynajmniej zna jakikolwiek program powstający w tej konkretnej formule.

Co więc przemawia na korzyść podcastów, względem swojego radiowego pierwowzoru?

Przede wszystkim mamy na nimi pełne panowanie! Dostęp do nich jest dziś powszechny i to niezależnie od tego jakiego sprzętu używamy i gdzie chcemy słuchać swojej ulubionej audycji. By tego było mało, w każdej chwili możemy przerwać słuchanie, aby wrócić do niej, kiedy tylko znowu najdzie nas ochota. Radio takiej opcji nigdy nie dawało, chyba, że nagrałeś swój ulubiony program na kasetę magnetofonową. Dziś wystarczy tylko jeden guzik widoczny na ekranie telefonu bądź jedno kliknięcie myszy komputerowej.

Ponadto, radio nie mogło sobie pozwolić na taką tematyczną różnorodność. Zresztą kto by pomyślał o pełnoprawnej audycji radiowej opowiadającej o czymś innym, niż sedno każdej typowej stacji radiowej, czyli muzyka. Dziś jednak nie ma przeszkód, aby słuchać podcastów o tematyce politycznej, kulinarnej, czy o ulubionych bohaterach programów telewizyjnych. Zresztą to tylko ułamek tego, czego można posłuchać w ramach kilkudziesięciu platform przeznaczonych do słuchania podcastów.

Jakie zatem pozytywy niesie za sobą słuchanie podcastów?

Największą siłą podcastów jest to, że są niezaprzeczalnym źródłem relaksu. Kiedyś radio, wczoraj telewizja, a dziś internet i wraz z nim podcasty. Dzięki temu, że nie trzeba skupiać się na tym co widać na ekranie, bo mamy tu do czynienia przede wszystkim z medium dźwiękowym, jednocześnie można robić wiele innych rzeczy. Tym samym podcast jest nową formą medium towarzyszącego, nie ograniczając naszych możliwości, jeśli chodzi o dodatkowe aktywności. Teraz relaksujące popołudnie można wzbogacić również o ulubiony podcast, który dodatkowo umili leniwy wieczór przy gotowaniu, malowaniu czy robieniu domowych porządków.

Co równie istotne, dzięki zwykle ich bardzo przystępnej formie, te mogą poszerzyć nasze horyzonty. W końcu człowiek najskuteczniej zdobywa wiedzę, gdy nie zdaje sobie z tego sprawy. Dlatego warto wykorzystać rozrywkową formułę podcastów do rozwijania swoich umiejętności czy pasji. Tym bardziej, gdy ich tematyka praktycznie nie zna granic. Nie jest żadnym problemem rozpocząć przygodę z słuchaniem podcastów, których materia może dać poczucie rozwoju i spełnienia.

Czym zatem wyróżnia się podcast S’OUVRE Telling na tle innych audycji?

Mówimy głośno o marketingu, nie zapominając o naszych wyjątkowych produktach!

Nie ma w Polsce drugiego takiego podcastu, który poruszałby teoretycznie tak odległe od siebie tematy, a jednak. Takie zresztą jest też S’OUVRE – łączymy biznesowe myślenie z dbaniem o ludzkie piękno, tworząc naszą prawdziwą tożsamość.

Dotychczasowe trzynaście odcinków to blisko pięć godzin inspirujących rozmów z naszymi gośćmi, którzy stanowią istotne postacie w strukturze S’OUVRE. Możecie zarówno posłuchać rozmów z naszymi Partnerami jak Dyrektor Generalny Emin Akdogan, czy Piotr Mosio, jak i z osobami odpowiedzialnymi za działanie firmy jak Prezes Fundacji S’OUVRE Sebastian Antkowiak, czy Dyrektor ds. Marketingu i Wdrożeń Balbina Martini. Nie zabrakło również rozmów z naszymi specjalistami – kosmetolog S’OUVRE Martyną Naskręt czy dr Jarosławem Słoniem. A to wszystko w sympatycznej atmosferze przyjacielskiej rozmowy, co jest kluczem do tworzenia każdego udanego podcastu.

Tym samym gorąco zapraszamy Was do zapoznaniem się z podcastem S’OUVRE Telling, który jest już dostępny dla Was na platformie Spotify.

Miłego słuchania!

PS Już wkrótce nowe odcinki!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.